4 Şubat 2014 Salı

ASANSÖR KONUŞMASI

   


     

     
        Bir dönem Nikken için evden çalışıp gelir sağlama gayretine girmiştim. Hayatım karmaşıktı ve basitçe elde edeceğim bir gelire ihtiyacım vardı. Ayşe o gün beni bu hikayenin içine balıklama sokuverdi. Karşımda çok kuvvetli bir kadın vardı, Nobel, bana inanılmaz gaz vermiş ardından yabancı bir adamla görüşmemi sağlamıştı. Paz… Herkes bu olayın çok kolay ve yapılabilir olduğunu, satış için küçük bir eğitim almam gerektiğini söylemişlerdi. Çok etkilenmiştim. Bir tanecik ayakkabı tabanı sattım, projeye inandım ama ne yazık ki altına elinizi koymadan başarı gelmeyeceğinden, hayat daha karmaşıklaşıp ta düzene girdiğinde maaşlı bir işe başladım.

       Bu girişi neden anlattım biliyor musunuz? 
O küçücük zaman dilimi bana oldukça fazla deneyim ve farkındalık  kazandırdığı için. 
Orada insanları etkileme sanatı üzerine çok güzel tecrübeler kazandım. İnsanın, ürününü satmadan önce kendisini satmasını ve kendisine güven duyulmasını sağlaması gerektiğini öğrendim. 
Yaşım 30 küsürlerdeydi. Bu günün gençliği bunu 20'lerin başında öğreniyor bundan eminim ama özümsemesi gene 20'lerde olanlar sıyrılıp sivriliyor.

     Nikken'den mail almaya devam ediyorum, güzel bakış açıları yaratan konularla ilgili yazıyorlar. Işte konu başlığımda aynen böyle oluştu. “ Asansör konuşmanız ne?”

Bilmeyenlere asansör konuşması nediri anlatayım….
11'inci katta lobiye inmek üzere asansöre bindiniz. 7'nci katta kapılar açıldı ve potansiyel en büyük müşteriniz ya da uzun zamandır üzerinde çalıştığınız projenizle ilgili tanışmak istediğiniz o kişi asansöre bindi. Ne derdiniz? 

Ne derdiniz ki lobiye inene kadar konuşma başlamış ve bu sohbet size önemli yeni bir bağlantı imkanı sunmuş olsun...

İşte bu benzetme "Asansör Konuşması"nın önemini vurgular. 

Benim kimseye fikir verme yetkinliğim yok ama güzel bir asansör konuşması hayali hazırladım kendime, zira hayat, her an o kişiyi asansörde karşıma çıkarabilme başarısına sahip.

7.kat, Lobiye varana kadar tam 60saniyem var.

“ Merhaba, burada karşılaşmamız çok hoş.”
Adam şok!
Soru gelsin “Tanışıyor muyuz?”
Işte bu an çok önemli… Adım zor anlaşılıyor malum, dedem öyle istemiş. Stella desem adam bön bön bakacak buna bir formül bulmalıyım… 
“ İtalyanca Stella, Türkçe Yıldız” elimi uzattım, taa gözlerinin içine baktım adamın.
Etkilendi, gülümsedi hatta… 
Bu noktada kartvisit uzattım, adam silkinemeden alıverdi tabii. 
Şimdi sıra benimle bir daha neden görüşşün, neyi merak etsin, ne ilgisini arttırır soruları… buda bir sonraki cümlemi oluşturdu.Öye bir şey söylemem lazım ki en kötüsü hayır diyecek.
“ Kahveye vaktiniz var mı?”
Adam şok, yok tabiiki. Ama bu kadın benden ne ister sorusu oluştu gözlerde. Merak yaratılmış oldu!
Sıra ilgiyi arttırmada ama geri tepmemesi için çok cazip olmalı…

“43 yaşında, yeni başlangıç cesareti gösterdiğim hayatımda, ciddi bir atılım anımdayım. Yükselen trendlerin farkındayım ve ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğimi düşünüyorum. Bunu yapabilirim çünkü yeterince donanımlıyım.”

Unutmayın! Asansör Konuşmanız kısa, anlaşılır, dikkat çekici ve en önemlisi karşınızdaki kişiye soru sorma ihtiyacını hissettirecek, size ve duruma özel cümleler olmalıdır. 

Işte tam bu noktada adam bana sorar.

“ Hangi konuda donanımlı olduğunuzu düşünüyorsunuz?”

Cevap “ Kahve?”


Lobi... bundan sonrası Good Luck!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder