14 Temmuz 2015 Salı

MAYALANMAK

İçinde MAYA olan herkese itafhen yazdım:) 
Onlar kendilerini bilirler!

Bazen insan birini tanır ve o biri sana başka birini tanıştırır ve o da başka birini... Hayatına bir sürü yeni ruh eklenir. 
Kimileri kalır, kimileri geçer gider. 
Geçenlerden öğrendiklerin vardır, kalanlarla ise paylaştıkların.
Geçenlerden öğrendiklerinle büyürsün, kalanlarla ise yükselirsin.
Hayatıma Nihal girdi, ondan da Göknur.
Göknur'un kitabını tagledi instagramda. O bir çocuk kitabı yazarı. Ben dayanam çocuk kitaplarına, çocuk filmlerine.
Her ne kadar çocukça dursada, aslında onlar içimizdeki çocuklara söylemlerdir.
Anlayana...


Nihal Nihi'yi yarattı içindeki çocuk aşkına, Göknur kelimeleri kullandı hikayelerinde.
Sanatın ve yaratıcılığın her türlüsü ruhumuza güzellikler katar. 

Bu güzel ruhlara hayatıma dahil oldukları için sonsuz teşekkür.

Nihi'yi bilen bilir zaten, bilmeyen hemen bilsin.
Göknur'un Maya'sıyla tanışmayanda hemen tanışmalı çünkü kelimeleri beni benden aldı.

Sizinle paylaşmazsam olmazdı. Karşınızda Mayalı yamalı bir hikaye. 
"Kırıklarımıza söküklerimize, eksiklerimize gediklerimize yama olan ve bizi  tamamlayan sözcükler var. Kalbimizdeki boşlukları dolduran güçlü sözcükler...
Siz de onların gücüne inanmaktan hiç vazgeçmeyin, olur mu?" diyen önden bir kaç sözle karşılıyor Göknur sizi.


Beni en çok etkileyen kitabın sonu.Tabii ki kitabın sonunu size söylemeyeceğim. Benim için kitabın son sayfası çok özeldi. Kitap hakkındaki düşüncemi yazmamı istemiş Göknur. Nasıl durabilirdim ki. Tabii ki klavye rüzgar hızında yol aldı ve hayal dünyasını yazabilen bu yüreğe kitap hakkındaki düşüncelerimi taşısın diye ateşböceğinin pırıltısına yükledim.


Çocuk kitabı yazmak kolay değildir. Çocukların dünyası bizim dünyalarımıza benzemez. Onlarda sınırlar yoktur. O dünyada herkes kahraman, herkes prenses, herkes peridir. O dünyada herkes uçar, herkes ölümsüzdür, herkes mutlu.Sonlar hep gülümsetir.
Bunlar söze dökülünce büyükler anlamaz diye çocuk kitabı olurlar, oysa ruhu çocuk kalanlar her satırını anlar, her satırında heyecan duyarlar.
Dahası da var, sen okursun ama tavsiye edecek büyük bulamazsın. Şanslıyım ki bu güzel satırları bana tavsiye eden ve benim de tavsiye edeceğim ruhlar var hayatımda. 

Şanslıyım ki o sözleri anlayacak insanlar katmışım yaşamıma ve çok şanslıyım ki içimdeki çocukla beraber okuyabildik.
Peri Maya'yla salyangozun sırtına binebildik, 
İçine fesleğen kaçmış üzümlerden tadabildik, 
Çekirgeyle zıplayıp karanlığı aşabildik, 
Merope'nin kalp atışını duyabildik, 
Süprizli meyvelerden tadıp, bin olup yine bire dönebildik,
İçinde ormanı saklayan ağacı görebildik,
Portakallı kekin kokusunda toprağın kokusunu duyumsadık,
Renge ihtiyaç duyan insanların kalplerini aydınlatabildik,

Kalbinde kocaman gökkuşağı olan Maya'ya sarılabildik.


Kalbine sağlık MAYA, seni arayanın seni görmesini ve yaşadığını bilmesini diledin. Karanlığa  karşı mücadelen sonuçsuz değil. Parıldayan ışığını görebilmenin mutluluğunu yaşıyorum.
Dilerim niceleride görür...


Yolun açık olsun, gökkuşağında görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder