14 Temmuz 2016 Perşembe

OL İZ VEL


Photo by Göknur Birincioğlu

Günün belirli saatleri facebook takılıyorum. Kim ne paylaşmış bir göz gezdirip bir kaç like edip varsa sözüm ekliyorum keyifle altlarına, daha büyük sözlerim varsa da kendim paylaşıyorum, bırakıyorum başkaları sözlesin altına...
Canım Korel'im bir video paylaşmış. Tesadüf yoktur misali karşılaştım kendisiyle.
Önce videonun sonunda dediği gibi ihtiyacı olan biriyle paylaştım sonra da oturdum klavyenin başına kendimi tıklara teslim ettim.

11 things to remember when going through tough times
Yani zor anlardan geçerken hatırlanmasi gereken 11 konu.


1- Herşey değişebilir VE değişecektir.
Uzun zamandır hayatlarımız alt üst. Gerginiz, korku doluyuz, güvensiziz ama videoda diyor ki geçecek. Şu ana bakınca geçti bile demekte olduğumu farkettim.
AliIsmailKorkmaz, Ozgecan, Berkin, Suriyeli bebecik Alyan ve niceleri… Kalpte  çizikler, zihinde soru işaretleri, bunlar olmasın diye yapılacaklar listesi ve farkındalıklarla geçti. Kimbilir niceleri gelecek ve gene geçecek.



2- Daha öncede zorlukların üstesinden geldin.

Doğrudur ki  eşimi sonsuz doğy-uya uğurladığımda takvim 2008 Aralık 8’di. Bugün 2016 Temmuz 13. Ne yollar yürüdüm, ne anlardan geçtim.Ayrıca “Ben” bunları yaşarken binlerce yüzlerce insan benden kat fazla ve kat daha az ama kendince zorlu yollardan geçti. Geçecek. 




3- Ögrenme periyodu vardır.
Var tabii ki. Düşünsene yeni hayata başlıyorsun. Bilinen her türlü konfor alanından çıktığın ve yeni konfor alanları oluşturmaya cesaret ettiğin. Onlarıda zamanla değiştirip yenilerini kurarken hatalarla büyüdüğün. Yıkabilirsin sorun yok çünkü başlayabilme imkanı hep var. Hayatta bizi öğrenme dönemiyle ödüllendirirken aynı zaman kor ateşlerde yürütüp büyütüyor.



4- İsteklerinin olmaması belki hayırdır.
Şu olsun, bu olsun telaşlarının bitmediği anlarım hala devam ediyor. Hasretle dilediklerim ve olsun diye adaklarım. Oysa zaten olacaklar öyle güzel bir senaryo eşliğinde gercekleşiyor ki aklım duruyor bazen. Olsun istediklerimin farklı formlarda oluştuğuna şahit olmanın dayanılmazlığıyla kalakalıyorum. Artık sadece olmuyorsa vardır bir sebebi dediğim anlara dönüşüyorum. Çünkü olacaklar hep oluyor.


5- Kendine eğlenmek için izin ver
Işte buna bayılır herkes ama gel gör ki okunduğu kadar kolay bir aksiyon değil. Öyle çok ağladığım anlarım olmuştur ki merak ediyorum nerden geliyor bunca göz yaşı. Sonra anladım ki her damla kalpte birikenleri yıkıyormuş, geçmişi temizliyormuş. Şimdilerde ise engel oluşturmadığımdan olsa gerek hayat eğlenceli anlar çıkarır oldu karşıma. Nasıl çocukça kahkahalar, o biçim ergen delilikleri, ne komik yaşlı sızlanmaları. Herbirinin keyfi tarifsiz.

 
6- Kendine karşı nazik olmak en iyi ilaçtır
Işte bu yazının sebebi olan söz grubu.
Kendimizi hunharca eleştirip acıtmayı o kadar iyi beceriyoruz ki nazik ol denildiğinde hiç bir anlam veremiyoruz. Geçtiğimiz bayram tatilinde tam şu görseldeki gün batımı anında kendime sarıldım.

No EDIT!
İçinde bulunduğum anda olduğum halime, hırçın,  belki biraz egoist, çokça çılgın, zaman zaman dengesiz, gerektiğinde sivri, bazen anlayışsız, esnek olamayan, aşırı plancı hallerime nazik oldum. Güldük birlikte batan güneş sarıdan, turuncudan, kırmızıdan mora ve siyaha dönüşürken. Öptüm her yanımı, sarkıklarımı, buruşmuş yerlerimi, sarkmış gıdığımı, yağlı göbişimi, güzel ellerimi, kokulu ayaklarımı, gülen gözlerimi, hoş söyleyen dudaklarıma müşteri olan kulaklarımı. Kalbimin, zihnimin ve bedenimin her milimetresine sağlıklı oldukları için teşekkür ettim.

Photo by Göknur Birincioğlu
Ve birden minik bir peri beliriverdi gözümün önünde. Pır pır kanatları tur attı etrafımda. Göz göze geldik, gülümsedi. Kondu ortancaların üzerine ve
"OL İZ VEL"dedi.
Anlamadım. 
Konuştuğu lisan periceydi belki de. Zaman zaman anladığım bir lisan olsa da anlaşılan bu sözler bilmediklerimdendi. Olsun uçmuş gelmiş, anlamadım ama genede iyi bir şeydir diye düşünerek gülümsedim. O da gülümsedi ve pırr uçuverdi. 






Ben arkasından bakakaldım aniden gelip gitmesi şaşırtmıştı haliyle. Onun uçtuğu yöne bakarken bir anda jeton klik düşüverdi. Heyecanla el salladım sevgiyle ona teşekkür eder gibi. Görmedi belki de ama anladı anladığımı. Zaten biliyordu anlayacağımı.

Sizin jeton benden önce düşmüş olabilir mi?


 Kalan maddeler için youtube videosu : https://www.youtube.com/watch?v=rqvwq5g-wnk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder