27 Mayıs 2016 Cuma

PIT! yerine PIR PIR...


Beni tanıyanlar bilir. 
Gülümserim.
Güldürecek ve gülecek sebeplerim hep vardır. Bazıları bunun olaylarla başetme yöntemim olduğunu bilir, bazıları da bunu maske olarak düşünebilir. Her ikiside doğrudur. Bazen söyleyecek sözüm olmayınca gülerim, bazen de sözlerin yetersiz olduğu anda… Ve bilirim ki gülümsemek hayatta ki en iyi ilaçtır.
Gülümserim dedim ya ama öyle kendi kendime gülümsediğimde deli demesinler diye -ki kendi kendimede çooook gülümserim-  sevdiklerimle birlikte gülümsemeye bayılırım. 
İyi ve kötü gün sevdiklerimin hepsiyle.









Bu hafta benim icin özeldi. Doğumgünümdü ve zaten rahatlıkla gülümseyebileceğim anlardaydım. Gel gelelim tıpkı Kalben* gibi kalbim azıcıkta PIT! diye kırgındı. 






Kalbimi, ne süt, ne kediler, ne de gökkuşağının sevindiremediğini, bir dostumun eli, PIR PIR ettirdi.


Sonra da hiç tanımadığım bir adam yerinden yavaşça kalkıp ağır adımlarla ama gülen bir yüzle masamıza geldi ve "Senin böyle güzel dostların oldukça hayatta sırtın yere gelmez,"dedi.

Peki neden PIT! diye kırılır kalpler?
Hayallerin suya düşünce mi? Arkadaşların seni aralarına almayınca mı? Balıklar seninle konuşmayınca mı? Hep böyle mi kalacak diye düşündüğünde mi? 
Hayatta mutlu olmak bir seçimdir aslında, bir yaşam biçimidir. Hayatta mutlu olmak her şeye sahip olmaktan geçmez. Belki de mutluluk hayatın karşınıza çıkardığı tüm engeller ile baş edebilmektir. Hangi nokta olursa olsun, bulunduğunuz noktadan keyif alabilmektir. 
Her insan mutlu olamaz. Çünkü; gereğinden fazla özler hayatından çıkanları, hak ettiğinden daha büyük umutla bekler hayatına girecekleri ve asla göremez yanı başındakileri demiş Erich Fromm.

Tam da o anda, severek takip ettiğim Sosyal Duygusal Öğrenme Akademisi'nin facebook sayfasındaki bu yazısıyla karşılaştım. Diyorum ya tesadüf yoktur!

Mutlu çocuk yetiştirmenin 8 altın kuralı


Her maddesi önemli, dikkate alınmalı ama ikinci maddesi bu anıma o kadar uydu ki sizlerle paylaşmadan duramadım.

-      --> Maddi şeyler biriktirmek yerine dostlar biriktirmeyi ilke edinme.

Işte bu!

Kalbinizi her daim gülümsetecek, her anı size bir şeyi farkettirecek, güldürecek, yeri geldiğinde ağlatacak ama birlikte ağlayacak dostlar biriktirmeyi.
PIT! diye kırılan kalbimi PIR PIR ettirenler, iyi ki ekmişim size, hasatım sayenizde muhteşem...

*Kalben, Elif Yemenici’nin Eyvah Kalbim Kırıldı! adlı masal kitabındaki tatlı kızın adı. Okunması dileğiyle…
Ve bakın Kalben ne dedi:

         
       


 Işte kalbimi PIR PIR ettiren, yüzümdeki gülümsemeyi bana hediye eden dostlardan seçmeler. 


       



İşte yüreğimin PIR PIR ettiren ilhamım!


                  
 NOT: Gelemeyip gönlünü gönderen, gelmek isteyipte mümkün olmayanlara da burdan gülücükler.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder